چگونه با یک حساب کوچک در فارکس معامله کنیم؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید

3.4
(7)

چگونه با یک حساب کوچک و بالانس کم معامله کنیم؟

هر معامله‌گری می‌خواهد یک حساب معاملاتی با بودجه مناسب، مانند یک حساب 1،000،000 دلاری معامله کند، اما تعداد کمی از ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. بیشتر معامله‌گران در معاملات حساب‌های نسبتاً کوچک یا حساب‌هایی که فقط حاشیه مورد نیاز را پوشش می‌دهند، گیر کرده‌اند.

معامله یک حساب کوچک مستلزم کنترل دقیق ریسک و مدیریت پول است، زیرا هیچ محافظی در برابر اشتباهات یا ضررهای غیرمنتظره وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر یک حساب تجاری فقط 500 دلار حاشیه مورد نیاز خود را پوشش دهد و 600 دلار ضرر داشته باشد، تا زمانی که پول اضافی واریز نشود، حساب غیرقابل معامله خواهد بود.

در اینجا چند نکته برای کسانی که با یک حساب با بالانس کم معامله می کنند، آورده شده است.

محدودیت های یک حساب کوچک

معامله در یک حساب با بالانس کم، بسیار دشوارتر از معامله با یک حساب بزرگ است. حساب‌های بزرگ این قابلیت را دارند که در برابر اشتباهات معامله گری، حتی معامله گران ناشی که معاملات اشتباهی انجام می دهند محافظت شوند و از بین نرود، اما حساب‌های کوچک چنین قابلیت و ویژگی را ندارند.

حتی فراتر از توانایی پرداخت هزینه های باخت، معامله با یک حساب کوچک دارای مشکلات روانی است که معامله گری خوب را دشوارتر می کند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک معامله گر می داند که قبل از اینکه حسابش غیرقابل معامله (یا به اصطلاح کال) شود، فقط می تواند یک معامله با ضرر را مدیریت کند (زیرا دیگر حاشیه مورد نیاز آن را پوشش نمی دهد)، فشار روانی برای انجام یک معامله سودآور بسیار زیاد است.

اگر معامله گر فشار معاملات حساب های کوچک را به خوبی تحمل کند، ممکن است مشکلی ایجاد نشود. با این حال، حتی بهترین معامله گران نیز، معاملات زیانده دارند، بنابراین یک معامله گر باید برای آن استرس روانی آماده شود.

همچنین در مواردی که یک معامله گر با حساب با بالانس کم مجاز به انجام معاملات است، تفاوت هایی با معامله کردن در حساب های بزرگ وجود دارد.

حساب‌های بزرگ را می‌توان برای معامله در هر بازار موجود استفاده کرد، اما حساب‌های کوچک ممکن است فقط بتوانند بازارهای خاصی را به روش‌های خاصی معامله کنند.

در حساب‌های بزرگ می توان معاملات منعطف تری داشت، مانند قراردادهای متعدد و موقعیت‌های کوتاه. در حالی که حساب‌های کوچک ممکن است به موقعیت‌های خرید محدود شوند که می‌توانند با پول نقد پوشش داده شوند.

تصمیماتی مانند موقعیت هایی که می توانید بگیرید و چقدر می توانید از اهرم استفاده کنید توسط کارگزاری ها تعیین می شود.

 

توصیه هایی برای حساب های کوچک

با تمام معایب، به نظر می رسد که نمی توان یک حساب با بالانس کم را به طور سودآور معامله کرد. با این حال، این طور نیست و حساب های کوچک توسط بسیاری از معامله گران، از جمله معامله گران حرفه ای، به طور سودآور معامله می شوند. توصیه‌های زیر از منظر حساب‌های کم‌سرمایه ارائه می‌شود، اما این توصیه برای همه حساب‌های معاملاتی، حتی حساب‌های 1,000,000 دلاری اعمال می‌شود.

معامله کردن با استفاده از اهرم

معامله با اهرم به معامله گران حساب های کوچک اجازه می دهد تا بازارهایی را معامله کنند که نمی توانند با استفاده از پول کم حساب خود معامله کنند. به عنوان مثال، وقتی در حال معامله روزانه سهام فردی هستید، معمولاً می توانید تا چهار برابر مقدار پول نقدی که در حساب خود دارید معامله کنید. با این حال، معامله همان سهام پایه با استفاده از بازارهای اختیار معامله یا ضمانت نامه (هر دو بازار با اهرم بالا) فقط به تقریباً 15٪ از ارزش معامله به صورت نقدی نیاز دارد.

الزامات اهرمی و مارجین باید قبل از معامله درک شود. در این مثال، سرمایه گذاران لزوماً نباید از اهرم برای افزایش اندازه معامله، تعداد سهام استفاده کنند، بلکه باید فقط برای کاهش حاشیه مورد نیاز معامله استفاده کنند.

معامله کردن محافظه کارانه

معامله‌گرانی که حساب‌هایی با بالانس خوبی دارند، این طرز فکر را دارند که معاملاتی با ریسک بالا انجام دهند، مانند معامله‌گرانی که نسبت به اهدافشان حد ضررهای زیادی دارند. یک معامله گر با حساب کوچک باید محتاط تر باشد و مطمئن شود که نسبت ریسک به سود و نسبت برد به باخت آنها به درستی محاسبه و استفاده می شود.

به قانون ریسک 1% پایبند باشید

معامله با پیروی از قانون ریسک 1٪ در یک حساب با بالانس کم، همان نقش محافظت (در برابر اشتباهات و ضررهای غیرمنتظره) به عنوان یک حساب بزرگ فراهم می کند.

بسیاری از معامله گران حرفه ای از قانون ریسک 1% صرف نظر از اندازه حساب های معاملاتی خود پیروی می کنند، زیرا این یک تکنیک مدیریت ریسک بسیار موثر است.

چگونه یک حساب کوچک ایجاد می کنید؟

سخن پایانی

برخی از معامله گران قاطعانه می گویند که حساب های معاملاتی کم سرمایه نمی توانند با موفقیت معامله شوند. این گفته درست نیست.

معامله موفقیت آمیز حساب های کوچک معاملاتی، ممکن است دشوارتر باشد، اما اگر آنها به درستی معامله شوند، دلیلی وجود ندارد که حساب های کوچک معاملاتی نتوانند سودآور باشند.

این مقاله را نیز بخوانید: آیا می توان معامله گری در فارکس را به عنوان شغل اصلی قرار داد؟

معامله‌گران حساب‌های کوچک می‌توانند از معاملات خود درآمد خوبی داشته باشند، اما باید استرسی را که اغلب با کمبود سرمایه همراه است کنترل کنند، بر مدیریت ریسک تمرکز کنند و تکنیک‌های مدیریت ریسک خود را به‌ویژه قانون ریسک 1% به درستی اعمال کنند. با در نظر گرفتن این عوامل، آنها ممکن است بتوانند حساب نسبتا کوچک خود را به یک حساب بزرگتر تبدیل کنند.

سوالات متداول

چگونه یک حساب کوچک ایجاد می کنید؟

معاملات سودآور یکی از راه‌های رشد یک حساب کوچک است، اما اگر محافظه‌کار باشید و به قانون ریسک 1% پایبند باشید، ممکن است رشد، کندتر از آنچه می‌خواهید اتفاق بیفتد.

می‌توانید معاملات با ریسک به پاداش بالاتر انجام دهید، اما در آن صورت ممکن است خود را در معرض این احتمال قرار دهید که حسابتان را کاملاً کال کنید.بسیاری از معامله‌گران با حساب کوچک متوجه می‌شوند که علاوه بر ترید کردن، به منابع درآمد خارجی نیز نیاز دارند تا بتوانند سرمایه‌ای معنادار داشته باشند.

چگونه یک حساب کوچک را بدون نقض قانون معاملات روز الگو معامله می کنید؟

اگر کمتر از 25000 دلار در حساب کارگزاری خود دارید، در این صورت محدود به معاملات بیش از سه روز در هفته نیستید.

“معامله روزانه” به عنوان باز کردن و بستن یک موقعیت در همان روز تعریف می شود، اما سفارشات معاملاتی خاص استفاده شده به نوع معامله ای که انجام می دهید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک موقعیت کوتاه با فروش باز می شود و با خرید بسته می شود. تا زمانی که خود را به معاملات سه روزه در هفته محدود کنید، قانون معاملات روز الگو را نقض نخواهید کرد.

 

این مقاله چقدر برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 7

مقالات مرتبط:

سبک ICT در فارکس

تفاوت قیمت جفت ارزها در بروکرهای مختلف

ثروتمندترین افراد ایران

آموزش و دانلود گلوری اکسپرت مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه در فارکس

دوره هوش مالی

دوره آموزشی هوش مالی با تدریس محمدحسین همتی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است
ثبت نام

سوالات و انتقاد های خودتون رو ارسال کنید تا با دانش هم دیگه، ابهامات این مقاله رو تکمیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *