بهترین ولت ارز دیجیتال برای شروع فعالیت در NFT

بهترین ولت برای nft

آنچه در این مطلب می‌خوانید

3.8
(4)

نحوه انتخاب بهترین ولت ارز دیجیتال برای شروع فعالیت در NFT

امروزه ان اف تی ها با اشکال و ابعاد مختلفی در انواع صنایع ظهور کرده اند و هرکسی را برای خرید وسوسه می کنند. هرچند که ابتدا باید بدانید که بهترین ولت ارز دیجیتال موجود برای فعالیت در حوزه NFT کدام است.

ولت ارز دیجیتال
ولت ارز دیجیتال

ولت ارز دیجیتال

اما منظور از ولت ارز دیجیتال چیست؟ به زبان ساده، یک کیف پول دیجیتالی است که می توانید در آن ان اف تی و ارزهای دیجیتال خود را نگه داری کنید. بدون شک، انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال یکی از گام های حیاتی در مسیر فعالیت شما در حوزه  ان اف تی می باشد.

اجازه دهید در ابتدا فرآیند خرید ان اف تی را به چهار مرحله تقسیم کنیم:

  1. ولت خود را انتخاب کرده و در آن یک حساب ایجاد کنید.
  2. ارز دیجیتال مدنظرتان را از یک صرافی بخرید.
  3. ارز دیجیتال خود را به ولت تان منتقل کنید.
  4. یک حساب در market palace(بسترهای فعالیت در حوزه NFT) ان اف تی ایجاد کرده و شروع به خریدن ان اف تی کنید.

انتخاب بهترین ولت

از آنجایی که طیف گسترده ای از انواع کیف پول های ارز دیجیتال در دسترس هستند، مهم است که پیش از انتخاب ولت مناسب خود، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

رابط کابری مناسب

در هر سایت و اپلیکشینی سادگی بسیار موثر است ،به ویژه اگر مبتدی و تازه کار هستید. پس ولتی را انتخاب کنید که به سادگی نصب  شود و تجربه خوشایندی به شما به عنوان کاربر دهد. یک ولت ایده آل ولتی است که کار کردن با آن هم برای کاربران حرفه ای و هم کاربران مبتدی و تازه کار ساده و خوشایند باشد.

امنیت بالا

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب ولت، امنیت آن است. ممکن است ارزش ان اف تی هایی که نگه داری می کنید، میلیون ها دلار باشد. پس اطمینان حاصل کنید که ولت مورد نظر شما فرآیند رمز گذاری و لاگین قوی و مطمئنی داشته باشد. حتما بررسی کنید که آیا ولت مدنظرتان ویژگی هایی مثل تصدیق و تایید دو عاملی برای امنیت بیشتر داشته باشد.

سازگاری کراس چین یا فرا زنجیره ای(نقل و انتقال از شبکه ای به شبکه ای دیگر)

از آنجایی که اغلب NFT ها بر روی شبکه اتریوم ساخته شده اند، رایج ترین کیف پول های ارز دیجیتال استانداردهای توکن ERC-721 را پشتیبانی می کنند. هرچند اگر بخواهید بر روی شبکه های بلاکچین متعدد، به خرید و فروش ان اف تی بپردازید، ولتی را باید انتخاب کنید که مطابقت یا سازگاری فرازنجیره ای داشته باشد. به علاوه باید به یاد داشته باشید که هنگام استفاده ارسال ان اف تی از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر از Bridge (پلی میان شبکه های بلاکچین) استفاده کنید وگرنه برای همیشه دارایی تان را از دست خواهید داد.

پشتیبانی از چندین دستگاه

نکته مهم دیگر هنگام انتخاب کیف پول این است که آیا چندیدن دستگاه را پشتیبانی می کند یا خیر. بعضی از کیف پول ها، نرم افزار برای موبایل یا کامپیوتر و وب دارند. اگر مایل باشید ان اف تی های خود را از طریق چندین دستگاه مدیریت کنید، به این موارد نیاز خواهید داشت.

ولت های مناسب برای NFT

اکنون که تصمیم گرفته اید ولت تان دارای چه ویژگی هایی باشد، وقت آن رسیده که مناسب ترین کیف پول را برای خود انتخاب کنید . در ادامه به بررسی محبوب ترین و معروف ترین کیف پول ها و مراحل ایجاد حساب در آنها می پردازیم:

Metamask

Metamask یکی از محبوب ترین ولت ها در بین سرمایه گذاران می باشد.

Metamask در ابتدا، صرفا یک افزونه مرورگر بود، ولی در حال حاضر نرم افزار موبایل نیز ارائه می دهد. کار کردن با این نرم افزار برای جمع آوری و نگه داری ان اف تی ها آسان است.

ولت متامسک
ولت متامسک

ولت Metamask نصب ساده ای داشته و ویژگی های امنیتی خوبی همچون رمزگذاری و لاگین مطمئن را دارد.این ولت جهت مدیریت دارایی های دیجیتال کاربران ، توکن های صرافی ها و توکن های کیف پول دیجیتال را ارائه می کند.  به علاوه این امکان را به شما می دهد که یک ولت در بستر شبکه اتریوم بسازید که با همه ی پلتفرم های بر پایه ی اتریوم اتصال داشته باشد.

استفاده از Metamask کاملا رایگان بوده و تمامی توکن های برپایه اتریوم شامل زنجیره های جانبی، لایه 2 اتریوم (مثل پولیگان) و بایننس اسمارت چین را پشتیبانی می کند. اگر مایل باشید ان اف تی هایی بر روی سایر شبکه ها خریداری کنید، ممکن است Metamask برای شما مناسب نباشد؛ چرا که Metamask تنها شبکه اتریوم و توکن های بر پایه اتریوم را پشتیبانی می کند.

trust wallet

تراست ولت یک ولت ساده دیگر است که با یک کلیک دسترسی به انواع نرم افزار های ان اف تی را ارائه می دهد. این نرم افزار ها شامل OpenSea، Axie Infinity، MyCrypto Heroes و غیره می باشد.

به علاوه، این ولت بلاکچین های متعددی همچون بایننس اسمارت چین، اتریوم کلاسیک، تاندر توکن، کالیستو و توموچین را پشتیبانی می کند. این ولت یک صرافی ارز دیجیتال داخلی نیز دارد.

تراست ولت
تراست ولت

 Enjin wallet

Enjin ولت دیگری است که تنها روی گوشی موبایل قابل استفاده است و بیتکوین، اتریوم، لایتکوین و بایننس کوین را پشتیبانی می کند. این ولت ارزهای دیگری چون دوج کوین، پولکادات، Kusamada و همه دارایی های بلاکچین ERC-20 ، ERC-721 و ERC-1155 را نیز پشتیبانی می کند. ویژگی های امنیتی بسیار خوبی همچون قفل خودکار و بیومتریک ارائه می دهد و فضایی بسیار مناسب برای کاربر دارد.

این ولت دارای یک marketplace برای معامله ان اف تی با استفاده از توکن مخصوص Enjin هست. علاوه بر آن، با تنها یک کلیک امکان دسترسی به بسیاری از اپلیکیشن های غیرمتمرکز بر پایه اتریوم را می دهد (dApp).

مزیت دیگر این ولت این است که برخلاف سایر ولت ها، خدمات پشتیبانی از مشتریان را  هم ارائه می دهد.

برای فعالیت در حوزه ان اف تی کیف ولت های مشابه دیگری هم وجود دارند که می توانید مورد بررسی قرار دهید مثل AlphaWallet، Pillar Wallet، Coinbase Wallet و Math Wallet .

اینها همگی نرم افزار یا ولت گرم (Hot Wallet) هستند؛ در حالیکه ولت های سرد (Cold wallet) یا سخت افزاری نیز  برای نگه داری ان اف تی وجود دارند. در اصل، این کیف پول ها دستگاه های فیزیکی ای هستند که بصورت آفلاین دارایی های شما را نگه داری می کنند. این ولت ها مناسب افرادی است که مایل اند رمز های شخصی شان را خارج از فضای اینترنت نگه دارند. به عنوان مثال ولت لجر (Ledger) که محصولاتی همچون ولت لجر نانو اس و لجر نانو اکس را ارائه می دهد.ولت لجر نانو اس فرانسوی

نتیجه گیری: در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع ولت های دیجیتالی مناسب در حوزه NFT آشنا سازیم.با توجه به ویژگی هایی که در مقاله ذکر شد، شما به راحتی می توانید ولت مناسب خود را پیدا کنید.

منبع مقاله: nftevening.com

ترجمه توسط تیم آکادمی چرتکه.

مترجم:مونا آقاجانی

این مقاله چقدر برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

مقالات مرتبط:

سبک ICT در فارکس

تفاوت قیمت جفت ارزها در بروکرهای مختلف

ثروتمندترین افراد ایران

آموزش و دانلود گلوری اکسپرت مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه در فارکس

دوره هوش مالی

دوره آموزشی هوش مالی با تدریس محمدحسین همتی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است
ثبت نام

سوالات و انتقاد های خودتون رو ارسال کنید تا با دانش هم دیگه، ابهامات این مقاله رو تکمیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *