چرا در فارکس معامله کنم؟

چرا در فارکس معامله کنم؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید

3.7
(13)

چرا در فارکس معامله کنم؟

معامله در بازار فارکس مزایای زیادی دارد که باعث جذابیت این بازار برای بسیاری از معامله گران شده است. در این مقاله قصد داریم چند دلیل مهم از مزایای این بازار جذاب را ذکر کنیم. در انتهای مقاله شما به پاسخ سوال “چرا در فارکس معامله کنم؟” خواهید رسید.

مزایای فارکس

1-بازاری بدون واسطه:

بازار فارکس بازاری است که سبب حذف واسطه ها شده و شما به راحتی می توانید معاملات ارزی خود را به صورت مستقیم انجام دهید.

2-هزینه معاملاتی کم:

کارمزد خرید و فروش در معاملات خرده در شرایط عادی بازار کمتر از 0/1% می باشد

این در حالی است که کارمزد در معاملات بزرگتر حتی می تواند 0/07% باشد که شرایط بسیار مطلوبی را برای معامله گر فراهم می کند. نکته قابل توجه این است که این درصد کارمزد بسته به ضریب اهرم مورد استفاده می تواند تغییر کند.

3-بازاری 24 ساعته:

یکی از ویژیگی های مهم خصوصا برای افرادی که این بازار را به عنوان شغل دوم انتخاب می کنند باز بودن 24 ساعته این بازار است که به آنها این امکان را می دهد که در تایم های آزاد خود به معامله در این بازار بپردازنند.

4-عدم حجم معاملات ثابت:

در بازارهای آتی اندازه قراردادها توسط بورس ها تعیین می شوند.اما در بازار فارکس شما حجم را در معاملات تعیین می کنید و این امر سبب می شود تا معامله گرانی با حجم های کوچک در حساب خود معامله انجام دهند.(معامله در حجم های بسیار کوچک ایده خوبی نیست و در آینده دلیل آن را بررسی خواهیم کرد)

5-هیچ نهادی نمی تواند بازار را به کنترل خود درآورد:

بازار فارکس آنقدر بزرگ است و معامله گران بسیار زیادی را در خود جای داده که هیچ دولت و نهادی نمی تواند قیمت بازار را برای مدت زمان طولانی به کنترل خود درآورد.

6-ضریب اهرمی:

معامله گران در بازار فارکس می توانند به راحتی با سرمایه کم با حجمی چندین برابر بیشتر از ارزش دارایی خود معامله انجام دهند. برای مثال ممکن است کارگزاری شما ضریب اهرمی 1 به 20 را ارائه کند، در این صورت شمت می توانید با حساب 100 دلاری خود، به حجم 2000 دلار معامله باز کنید.

این نکته رو به یاد داشته باشید که ضریب اهرمی شمشیری دولبه می باشد و شما در صورت رعایت نکردن مدیریت سرمایه ، ضررهای قابل توجهی را متحمل می شوید.

7-نقدینگی بالا:

بازار فارکس با تعداد زیاد معامله گران خود روزانه حجم معاملاتی نزدیک به 5 ترلیون دلار را به خود می بیند و دارای بیشترین میزان نقدینگی در بازارهای مالی جهان است.این امر باعث می شود شما در هر لحظه تنها با یک کلیک معاملات خود را باز یا بسته کنید.

8-حساب رایگان برای انجام معامله:

اکثر کارگزاران فارکس، حسابی رایگان تحت عنوان حساب دمو در اختیار معامله گران قرار می دهند تا پیش از ورود به بازار استراتژی ها و تمرینات خود را در آن انجام دهند و پس از کسب تجربه کافی وارد حساب واقعی خود شده و با دارایی های خود معامله انجام دهند.

 

نتیجه گیری

حال دریافتیم که “چرا در فارکس معامله کنم؟”

بازار فارکس ، دارای جذابیت های بسیاری است که دلیل می شود ما به این بازار ورود کنیم و درامد دلاری خود را داشته باشیم. بازار فارکس، بازاری با نقدینگی بسیار بالا که  پنج روز هفته و 24 ساعته باز است که این ساعات به معامله گران اجازه می‌دهد در هر ساعت از شبانه روز که تمایل دارند به خرید و فروش ارز پپردازند. بدون هیچ محدودیت زمانی، مکانی یا سرمایه‌ای، می‌توانید به میزان کم یا به اندازه دلخواه خود معامله کرده و به سرعت به تغییر شرایط بازار پاسخ دهید.

 

 

شما می توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای، از آموزش فارکس به صورت رایگان در وبسایت آکادمی چرتکه بهره مند شوید!

این مقاله چقدر برایتان مفید بود؟

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 13

مقالات مرتبط:

سبک ICT در فارکس

تفاوت قیمت جفت ارزها در بروکرهای مختلف

ثروتمندترین افراد ایران

آموزش و دانلود گلوری اکسپرت مدیریت سرمایه

مدیریت سرمایه در فارکس

دوره هوش مالی

دوره آموزشی هوش مالی با تدریس محمدحسین همتی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است
ثبت نام

سوالات و انتقاد های خودتون رو ارسال کنید تا با دانش هم دیگه، ابهامات این مقاله رو تکمیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *