[row]

[col span=”1″ span__sm=”12″]

[/col]
[col span=”10″ span__sm=”12″]

[message_box bg_color=”rgb(251, 251, 251)” text_color=”light” padding=”28″]

دوره آموزش آنلاین الیوت حسین همتی-5 جلسه

(برای دانلود ایمیل خود را وارد کنید)

 آموزش های امواج الیوت طبیعتاً به صورت زنده یا لایو برگزار خواهند شد. توجه کنید که ظرفیت وبینارها فقط 1000 نفر می باشد و پیش بینی ما این است که افراد حاضر در وبینار بالای 1000 نفر باشند، بنابراین سعی کنید جزو نفرات اول وبینار باشید.

اگر قبل از دیدن این قسمت ها، هیچ پیش زمینه ای از بورس ندارید و مبتدی هستید به صفحه “از کجا شروع کنم” مراجعه کنید.

قسمت های سیو شده از وبینار، را می توانید در ادامه این صفحه دانلود فرمایید.

 

وبینار آموزش الیوت

جلسه اول

حسین همتی

برگزار شده در 4 شهریور 99

توصیه می کنیم به منظور مصرف بهینه تر اینترنت تان، فیلم را آنلاین ببینید.

اگر فرصت کافی برای تماشای قسمت اول ندارید متن زیر را مطالعه کنید!

زمان مورد نیاز: 4 دقیقه

مباحث الیوت را می توانیم به دو دسته ی ساده و حرفه ای تقسیم کنیم. در وبینارها سعی می کنیم تا مباحث الیوت را به طور ساده آموزش دهیم.

فرض کنید قصد طی کردن مسیری را داریم. مثلا می خواهیم از تهران به اصفهان برویم. با روش هایی نظیر تکنیکال کلاسیک و پرایس اکشن می توانیم این مسیر را پیش بینی کنیم اما الیوت به ما کمک می کند تا از بالا به این مسیر نگاه کنیم و تمام اتفاقات ممکن را پیش بینی کنیم.

در واقع الیوت ادامه ی مسیر و محتمل ترین مسیر را به ما نشان میدهد.

برای آن که الیوت را یاد بگیریم نیاز است تا با مباحث تکنیکال کلاسیک آشنا باشیم بنابراین توصیه ما به شما این است که فیلم های رایگان سایت چرتکه درباره تحلیل تکنیکال را مشاهده کنید چرا که به منزله ی الفبای الیوت است.

مباحثی که در این دوره یاد می گیریم عبارت است از:

آشنایی با الیوت، انواع سیکل ها، قطر و ترمینال، الگوهای اصلاح، آشنایی با ادونس گیت، الگوهای ترکیبی

در سه جلسه ابتدایی که رایگان است تا آخر سیکل ها الیوت را یاد می گیریم و شما پس از آن می توانید به خوبی نقشه خوانی کنید.

 چرا باید الیوت را یاد بگیریم؟

اولین دلیل آن این است که با استفاده از آن می توانیم رشدهای خیره کننده را شناسایی کنیم به عبارت دیگر ابتدای موج سه صعودی را شناسایی کنیم و سود خوبی از بازار بگیریم.

دومین دلیل آن این است که می توانیم نقاط برگشتی را بشناسیم و در بازار نزولی نوسان گیری کنیم به بیان دیگر تشخیص موج b  نزولی می باشد.

دلیل دیگر آن این است که با استفاده از الیوت می توانیم روند قیمتی سهم را پیش بینی کنیم و لازم به ذکر است که بسیاری از مشاوران حرفه ای از همین روش برای پیش بینی آینده ی قیمتی سهم استفاده می کنند.

پایه و اساس الیوت:

رالف الیوت برای اولین بار در سال 1930 نمودارهای 80 سال متوالی را بررسی کرد و با آنالیز رفتار سرمایه گذاران فهمید در بازار امواج شکل های خاصی به خود می گیرند.

پس از رالف الیوت، رابرت پریچر مطالعات خود را در امواج صعودی آغاز کرد و فیبوناچی و کانال ها را وارد الیوت کرد.

پس از آن گلن نیلی در زمینه ی امواج صعودی و نزولی مطالعاتی انجام داد و بعد از آن رابرت ماینر با وارد کردن زمان به الیوت سبک معاملاتی جدیدی را اضافه کرد.

در ایران نیز دکتر ژند، استاد بهاری، نیما آزادی، دکتر پشوتن و … در زمینه الیوت کار کردند.

نکته ای که لازم است در این جا گفته شود این است که هیچ قطعیتی در بازار وجود ندارد و بازار بر اساس تحلیل و پیش بینی ما حرکت نمی کند. بنابراین می توان گفت در 70 درصد مواقع الیوت کارآمد خواهد بود.

برای تحلیل از نمودار لگاریتمی استفاده کنیم یا حسابی؟

برای ابزارهای ساده تکنیکال، تغییرات زیاد قیمت (1000-2000 درصد) و بررسی زمان طولانی از نمودارهای لگاریتمی استفاده کنید.

برای تحلیل از نمودار تعدیل شده استفاده کنیم یا تعدیل نشده؟

در ابتدا باید با مفهوم گپ آشنا شویم، گپ ها جهش های قیمتی هستند که باعث می شود در نمودار فاصله ایجاد شود. و به دلایل مختلفی مثل افزایش سرمایه، تقسیم سود در مجمع، باز شدن سهم بدون دامنه ی نوسان این گپ ها ایجاد می شوند.

برای تحلیل از نمودار تعدیل شده استفاده می کنیم. و به عنوان یک نکته می توانید از نمودارهای تعدیل نشده برای پیدا کردن اهداف سهم استفاده کنید. به این صورت که قیمت گذشته ی سهم را ببینیم و پیش بینی کنیم که سهم توانایی پر کردن گپ و رسیدن به قیمت گذشته را دارد یا نه؟

[button text=”دانلود” color=”secondary” style=”link” radius=”6″ link=”https://as3.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/b173126f430f7d28549f96a9ba1d3f7224784090-480p.mp4″ target=”_blank”]

وبینار آموزش الیوت

جلسه دوم

حسین همتی

برگزار شده در 6 شهریور 99

توصیه می کنیم به منظور مصرف بهینه تر اینترنت تان، فیلم را آنلاین ببینید.

اگر فرصت کافی برای تماشای قسمت دوم ندارید متن زیر را مطالعه کنید!

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

در اين وبينار قصد داريم زمان حال بازار را مورد بررسى قرار دهيم. در جلسه ى پيش راجع به انواع اليوت صحبت كرديم و اينكه بازار بر اساس تحليل هاى ما حركت نمى كند.
قبل از هر چيزى بايد بدانيم موج چيست؟
احساسات انسان ها باعث ايجاد عرضه و تقاضا مى شود و عامل اصلى تغيير قيمت هم عرضه و تقاضاست و همين تغيير قيمت كندل ها را در يك روز معاملاتى مى سازد، از كنار هم قرار گرفتن كندل ها امواج به وجود مى آيند.

انواع موج

٢ نوع موج صعودى و نزولى داريم، امواج صعودى امواجى هستند كه تعداد و قدرت كندل هاى صعودى از كندل هاى نزولى بيشتر باشد و امواج نزولى امواجى هستند كه قدرت و تعداد كندل هاى نزولى بيشتر از كندل هاى صعودى باشد.
امواج در ٢ بعد قيمت و زمان حركت مى كنند و همين باعث به وجود آمدن امواج جنبشى و هم پوشان مى شود.
امواج در اليوت به دو دسته ى جنبشى(impulse) و هم پوشان(correction) تقسيم مى شوند.

امواج جنبشی

امواج جنبشى امواجى هستند كه زمان موج صرف ديدن قيمت هاى بالاتر مى شود و اين براى بورس ايران صادق است.

امواج هم پوشان

امواج هم پوشان امواجى هستند كه زمان موج صرف ديدن قيمت ها و مناطق قبلى سهم مى شود.
فرض كنيد سهم x قرار است حركتى از نقطه ى الف تا ب داشته باشد:
بازيگر سهم براى اين حركت هم بايد فاصله را مديريت كند و هم زمان را در نظر بگيريد تا حركت خيلى طولانى نشود.
بنابراين اگر بازيگر بخواهد ٥٠ ميليون برگه سهم بخرد براى جمع كردن اين مقدار سهم بايد پله اى خريد كند تا افراد ديگر متوجه نشوند و بتواند تمام سهام مورد نظر خود را جمع كند مثلا در ابتداى موج يك، ٣٠ ميليون سهم را مى خرد در اين نقطه تابلوخوان هاى حرفه اى كه ورود نقدينگى به سهم را بررسى كردند، بازيگرها كه تيم تحليل گر دارند و افرادى مثل مدير عامل شركت كه اطلاعات رانتى از شركت دارند وارد سهم مي شوند.
در اين بازه زمانى از لحاظ انديكاتورها و تكنيكال سيگنال هاى خوبى نداريم.
پس از آن كه بازار حركت صعودى ٥٠-٦٠ درصدى را انجام داد وارد اصلاح مى شود و افرادى كه سود كردند از سهم خارج مى شوند چرا كه گذشته ى سهم هم نزولى بوده و مردم ترس از دست دادن دارند.
بازيگر مجددا در اين منفى ها مقدارى از سهامى كه مدنظرش است را مى خرد و سهم را تا كف اوليه هم نمى آورد چرا كه مى خواهد عموم افراد نيز همراه شوند و سهم بخرند، در اين مرحله خبر هاى بنيادى خوبى براى سهام مى آيد و تكنيكاليست ها نيز بر اساس فيبو و حمايت ها و مقاومت ها وارد سهم مى شوند.
اليوت كارها نيز ابتداى موج ٣ را تشخيص داده و سهم را مى خرند.
بازيگر انتهاى موج ٢ را جايى در نظر مى گيرد كه عموم افراد متوجه آن بشوند و در اين نقطه كندل هاى خوبى مثل اينگلف و چكش مى زند.

با همین یک تکنیک در الیوت، یکسال تأمین خواهید بود!

در واقع يكى از بهترين و سودسازترين نقاط براى خريد ابتداى موج ٣ است و در يك سال مالى اگر تنها يك سهم را در اين محدوده تشخيص دهيم سود بسيار خوبى از بازار گرفته ايم.
پس از موج ٣ صعودى اصلاحى در قالب موج ٤ خواهيم داشت و اكثر مواقع اين موج از لحاظ زمانى طولانى خواهد شد و به همين خاطر به موج كثيف یا موج شناسایی معروف است و بسيارى از افراد اينجا سيو سود مي كنند
علت نزولى شدن بازار در اين نقطه اين است كه بازيگر مقدارى سهام بايد بخرد تا ٥٠ ميليون سهم را تماما خريدارى كرده باشد. پس از اينكه بازيگر تمام سهام خود را خريد سهم حركتى در غالب موج ٥ صعودى مى زند كه اين موج خيلى قوى نيست و افراد ناآگاه و خوشبين وارد سهم مى شوند و بازيگر سهام خود را به اين افراد مى فروشد.
پس از اين ٥ موجى كه به موج جنبشى معروف اند اصلاحى در قالب موج هم پوشان خواهيم داشت.

موج های مختلف الیوت چه اسم هایی دارند؟

موج يك موج كوچيكى است و به موج كودك معروف است و قدرت زيادى هم ندارد و مرحله ى تجميع را شامل مى شود، موج ٢ موج سريعى است، موج ٣ موج جوان است و امكان رشد زيادى هم دارد در واقع مرحله ى مشاركت عمومى است. موج ٤ به موج شناسايى معروف است.

الیوت کار های حرفه ای چه زمانی سیو سود می کنند؟

همانطور كه قبلا هم گفتيم در اين موج افراد سود خود را شناسايى مى كنند و از سهم خارج مى شوند، موج ٥ به موج پير معروف است و پس از اين موج بازه اصلاح شروع مى شود و به مرحله توزيع هم معروف است.

یک نکته مهم!

نكته ى ديگرى كه قابل توجه است در ابتداى موج ٣ و ٥ اوج اخبار مثبت را راجع به سهم داريم و در ابتداى موج سه اين نكته ى مثبتى براى ورود است در صورتى كه در ابتداى موج ٥ نكته ى منفى اى براى خارج شدن از سهم محسوب مى شود.

وبینار آموزش الیوت

جلسه سوم

حسین همتی

اگر فرصت کافی برای تماشای قسمت سوم ندارید متن زیر را مطالعه کنید!

زمان مورد نیاز: 3 دقیقه

از نظر عموم مردم بازار اين گونه تقسيم بندى مى شود كه:

در موج يك افراد ريسك پذير، در موج ٣ افراد ريسك گریز وارد سهم مى شوند و موج ٥ عموم افراد.
توجه داشته باشيد جايى كه عموم افراد به سهم وارد مى شوند ديگر نمى توان انتظار رشد چشم گيرى را داشت.

انواع روند:

٤ نوع روند صعودى، نزولى، خنثى و ترمينال داريم و منظور از روند صعودى اين است كه قيمت سهم بالا برود و روند نزولى آن است كه قيمت پايين بيايد در حالى كه روند خنثى بازار بين ٢ قيمت بالا و پايين مى شود. ترمينال نيز همان روند خنثى كه قيمت با زاويه خاص بالا يا پايين برود.
توجه كنيد كه هيچ روندى به صورت يك خط نيست و بالا و پايين شدن هاى قيمت، روند را مى سازد.

روند صعودی در امواج الیوت

در امواج اليوت روندى را صعودى مى گوييم كه تعداد موج هاى صعودى بيشتر از موج هاى نزولى باشد و روند نزولى دقيقا برعكس روند صعودى است.
به امواج جنبشى فاز صعودى و به امواج هم پوشان فاز نزولى مى گوييم.
امواجى كه در جهت روند هستند را موج اصلى و امواجى كه در خلاف جهت هستند را موج اصلاحى مى ناميم.
١،٣،٥،a,c امواج اصلى و ٢،٤،b موج هاى اصلاحى هستند.

فراكتال:

شكل هندسى چند جزئى است كه مى توان آن را به قسمت هايى تقسيم كرد، به طورى كه هر قسمت يك كپى از كل شكل باشد.
در امواج اليوت نيز قضيه فراكتال صدق مى كند و هر سيكل مى تواند ساختار داخلى داشته باشد كه همانند سيكل كلى است. بنابراين امواج اصلى داراى ٥ ريزموج و امواج اصلاحى داراى ٣ ريزموج هستند.
به عنوان نكته به خاطر داشته باشيد زمانى كه دو ٥ موجى در كنار يكديگر قرار بگيرند تغيير فاز خواهيم داشت به اين معنى كه از امواج جنبشى وارد امواج هم پوشان مى شويم و برعكس.

همچنین امواج به دو دسته ى ممتد و شتابدار تقسيم مى شوند منظور از موج ممتد اين است كه ريز موج ها قابل مشاهده باشد و موج شتابدار موجى است كه در تايم فريم هاى پايين قادر به ريزموج شمارى نباشيم.

وبینار آموزش الیوت

جلسه چهارم

حسین همتی

برگزار شده در 23 شهریور 99

اگر فرصت کافی برای تماشای قسمت چهارم ندارید متن زیر را مطالعه کنید!

زمان مورد نیاز: 8 دقیقه

چيزى كه باعث تحرك در بازار مى شود دو عامل پول و اخبار است، بايد به اين توجه كنيد كه هر اخبارى براى سهم مثبت نيست مثلا اخبارى كه در موج سه براى سهم مى آيد به جهت افزايش مشاركت در سهم بسيار خبرهاى مثبتى است اما خبرهايى كه در موج پنج پخش مى شود به عنوان هشدار براى خالى كردن سهم محسوب مى شود.

همانطور كه قبلا نيز گفتيم اليوت به عنوان سيگنال خريد و فروش عمل نمى كند و در واقع بلوغ بازار را نشان مى دهد.

براى آنكه بتوانيم نتيجه ى خوبى از اليوت بگيريم لازم است كه ٤ مورد زير را ياد بگيريم:

١.شناخت سيكل ها و الگوهاى عمومى، به اين معنى كه بدانيم كى سيكلى شروع مى شود و كى تمام مى شود، همچنين بايد الگوها را براى موج شمارى صحيح بشناسيم.
٢.شناخت قوانين بازار و اليوت، همانطور كه قبلا گفته شد بازار بر اساس قوانين و تحليل هاى ما حركت نمى كند و ما هميشه بايد دنباله روى بازار باشيم، با اين حال بازار به يك سرى از قوانين بيشتر احترام مى گذارد و پايبند است و سعى مى كنيم در ادامه اين قوانين را كامل آموزش دهيم.
٣.بررسى گذشته و پيش بينى آينده، معامله گران بزرگ براى خريد يك سهم زمان زيادى براى تحليل آن سهم مى گذارند و سهم را از تمامى جهات بررسى مى كنند و اكثرا تمام سرمايه شان را در تعداد محدودى سهام مى گذارند.
٤.ديدگاه خريدار و فروشنده، براى تحليل درست يك سهم بايد گذشته سهم را بررسى كنيم و خود را به جاى خريدار و فروشنده قرار دهيم، و رفتار سهم در موقعيت هاى مختلف را بررسى كنيم.
براى آنكه يك موج شمارى را آغاز كنيم بايد كف ترين قيمتى كه وجود داشته را پيدا كنيم.

ساختار امواج الیوت

امواج را به ٤ قسمت سوپر موج، موج، ريزموج و ميكروموج تقسيم بندى مى كنند و براى نمايش آنها از قرارداد بين المللى استفاده مى كنند، براى نمايش سوپر موج ها از حروف يونانى در پرانتز استفاده مى كنند، موج را با حروف يونانى استفاده مى كنند، براى نشان دادن ريزموج ها از اعداد و حروف انگليسى در پرانتز استفاده مى كنند و ميكروموج ها را با حروف و اعداد انگليسى نمايش مى دهند.
براى خواندن موج ها از آخر به اول آنها را مى خوانيم و براى موج شمارى بايد از سوپر موج شروع كنيم.

قوانين اليوت:

براى شروع موج شمارى بايد پايين ترين نقطه ى سهم را در نظر بگيريم، در بورس ايران بايد به اوايل نمودار سهم برويم و پايين ترين نقطه ى آن را در نظر بگيريم.
به طور كلى ٢ نوع كف داريم، كف مطلق كه پايين ترين قيمت در نمودار است و كف معتبر كه از كنار هم قرار گرفتن ٢ سيكل در كنار يكديگر به وجود مى آيد.

قانون يك:

موج ٢ نمى تواند بيشتر از صد در صد موج يك را اصلاح كند، در صورتى كه در موج شمارى اين قانون نقض شود بايد ليبل گذارى را پاك كنيم و در موج شمارى تجديد نظر كنيم.

وبینار آموزش الیوت

جلسه پنجم

حسین همتی

برگزار شده در 27 شهریور 99

قوانین الیوت

در این جلسه قصد داریم قوانین الیوت را مورد بررسی قرار دهیم.
نکته ای که در تمام موج شماری هایتان باید در نظر داشته باشید آن است که در صورتی که هر کدام از قوانین الیوت نقض شود باید لبیل گذاری امواج را پاک کرده و در موج شماری تجدید نظر کنیم.

قانون شماره ۲

موج چهار نمی تواند ۱۰۰ درصد موج سه را اصلاح کند، در صورتی که در گذشته بازار در حال موج شماری باشیم و با این مشکل مواجه شویم، در اولین قدم لبیل گذاری امواج را پاک کرده و موج یک و دو را اصلاح می کنیم و موج ۳ بزرگتری خواهیم داشت.
نکته: در صورتی که موج ۳ صد در صد اصلاح شود انتظار داریم آنتی سیکل تشکیل شود و در صورت تشکیل آنتی سیکل انتظار ریزش داریم به همین خاطر باید حد ضررمان را فعال کرده و از سهم خارج شویم.
نکته: موج b نمی تواند بالاتر از موج ۵ برود، و این قانون در ۹۰ درصد مواقع صادق است.

قانون ۳

موج ۳ نمی تواند کوتاه ترین موج شود. برای چک کردن اندازه ی موج ۳ در مفید تریدر از ابزار صلیب استفاده می کنیم و تعداد پوینت ها را با موج ۱و ۵ مقایسه می کنیم.
در صورتی که با رهاورد تحلیل می کنید باید از ابزار خط کش برای این منظور استفاده کنید.
در صورتی که این قانون در گذشته ی بازار نقض شود برای رفع اشکال باید از موج یک یا پنج ریز موج قرض بگیریم.
در صورتی که موج شماری در زمان حال بازار باشد باید موج ۳ را طولانی تر در نظر بگیریم.

قانون ۴

موج ۴ نمی تواند وارد موج ۱ شود، در غیر اینصورت یعنی زمانی که موج ۴ وارد موج یک شود انتظار داریم موج ۵ ما کوتاه شود.
برای این قانون دو دیدگاه را در نظر میگیریم:
دیدگاه بومی: این دیدگاه قانون را نادیده می گیرد و می گوید موج ۴ می‌تواند وارد موج یک شود اما در این محدوده اجازه خرید نداریم.
دیدگاه غربی: افرادی که در فارکس فعالیت دارند می دانند که موج ۴ به هیچ وجه اجازه ی ورود به موج یک را ندارد و در صورتی که موج ۴ به سقف موج یک نزدیک شود سیگنال خرید محسوب می شود.
برای رفع این اشکال اگر موج یک موج ممتد باشد باید از آن ریزموج قرض بگیریم.
قانون۵: موج اصلی باید بالاتر(پایین تر) از موج قبلی خودش تمام شود در واقع زمانی می‌توانیم بگوییم موج ۲ تمام شده است که از سقف موج یک عبور کند.
به بیان دیگر زمانی می توان گفت اصلاح موج های ۱ و ۳ تمام شده که سقف آنها شکسته شود.

کمک تحلیل ها

۱.موج یک موج ضعیف است.
۲.موج سه قوی و پر قدرت است(موج جوان) و دارای ریز موج و میکرو موج است.
۳.معمولا موج چهار پیچیده تر از موج دو است.
۴.موج پنج اکثرا موج کوتاه و ضعیف است(در بازار ایران صدق نمی کند).
۵.موج اصلاحی باید از ۹۲ درصد موج ۵ عبور کند.
در صورتی که در موج شماری خود شک داشتید حتما تمام قوانین و کمک تحلیل ها را چک کنید.

کاربر گرامی شما می توانید با شرکت در دوره آموزش امواج الیوت پیشرفته، مباحث الیوت کاملا آموزش ببینید و در وبینارهای زنده هفتگی حسین همتی شرکت کنید.

[gap]

50%تخفیف
1,970,000 985,000 تومان

[row_inner]

[col_inner span=”4″ span__sm=”12″]

[/col_inner]
[col_inner span=”4″ span__sm=”12″]

[/col_inner]
[col_inner span=”4″ span__sm=”12″]

[/col_inner]

[/row_inner]

[/message_box]

[/col]
[col span=”2″ span__sm=”12″]

[/col]

[/row]